De 3 beste superfoods om toe te voegen aan je smoothies in 2017

Hoe vaak heb je wel niet het nieuwjaarsvoornemen gemaakt om flink aan je gezondheid te werken, om vervolgens na slechts een paar maanden hier geen aandacht meer aan te besteden? Als je je in het bovenstaande herkent, je bent heus niet de enige. Bijna iedereen heeft dit ooit wel eens meegemaakt. Waar het vaak fout gaat is dat mensen te veel of te ambitieuze plannen maken om aan hun gezondheid te werken, die daarom op de lange termijn moeilijk zijn om vol te kunnen houden. Wij van Gezondetenenafvallen.net geloven er heilig in dat de beste manier om gezonde voornemens te maken is om steeds kleine stappen te nemen, en je dagelijks aan die kleine stappen te blijven houden. De meest kleine veranderingen kunnen uiteindelijk het grootste verschil uitmaken, omdat ze het gemakkelijkst zijn om te maken.

In het kader van het maken van kleine, gezonde veranderingen hebben wij hier een lijstje opgesteld van de meest hippe superfoods die wij zijn tegengekomen, die het potentieel hebben om je leven significant te verbeteren in 2017. Voordat je begint aan drastische gezondheidsveranderingen is het natuurlijk het meest verstandig om eerst je huisarts te raadplegen. Wanneer je dat hebt gedaan kun je overwegen om de volgende superfoods toe te voegen aan je dagelijkse smoothie. Je spieren, huid en je figuur zullen je dankbaar zijn!

1. Maca poeder

Maca poeder, oorspronkelijk afkomstig uit Peru, kent al een lange geschiedenis als een superfood. Het wordt gezegd dat Inca krijgers maca poeder gebruikten voordat ze ten strijde trokken in oorlogen. Alhoewel er geen direct bewijs bestaat om die theorie te ondersteunen, zul je door de manier van hoe je je voelt nadat je maca poeder in je maaltijd hebt verwerkt dit verhaal prima kunnen geloven!

De drie grootste gezondheidsvoordelen die maca volgens deskundigen mensen kan bieden zijn meer energie, een hoger libido, en een betere hormoonbalans. Maca poeder is een geweldige superfood om toe te voegen aan je smoothies wanneer je op zoek bent naar een cafeïnevrije energieboost en je je in balans wilt voelen. Wanneer je maca toevoegt aan smoothies gebruik dan niet meer dan ongeveer 1 theelepel, totdat je weet wat voor effect maca poeder op je heeft.

2. Lucuma poeder

Lucuma poeder is dé superfood die je moet bestellen als je een echte zoetekauw bent! Net zoals maca komt lucuma poeder ook van oorsprong uit Peru. Naar Lucuma wordt ook wel eens verwezen als “het goud van de Inca’s”. Lucuma zorgt voor een fijngevoelige, karamelachtige zoetigheid terwijl het tegelijkertijd laag scoort op de glycemische index. Naast vezels bevat lucuma ijzer, beta-caroteen, en zink. Onderzoek wijst uit dat lucuma poeder een positieve invloed heeft op het helen van wonden en de regeneratie van de huid.

3. Hennepzaden

Hennepzaden staan ook wel bekend als de “perfecte eiwitten”: ze bevatten niet alleen maar alle 20 aminozuren, maar ook de 9 aminozuren die onze lichamen nodig hebben om goed te kunnen functioneren. Hennepzaden bevatten daarnaast zowel Omega-3 vetzuren (die bijdragen aan een gezond hart) als Omega-6 vertzuren, die in verband worden gebracht met meer gebalanceerde hormonen. Daarnaast bevatten deze kleine, smaakloze zaden vezels, ijzer en magnesium. Dus als je op zoek bent naar een manier om meer eiwitten, gezonde vetten en vezels toe te voegen aan je dagelijkse smoothie, dan is het toevoegen van een eetlepel hennepzaden een geweldige manier daarvoor!